ראיון עם יניב אוליניק, מנכ"ל חברת א. סיימן סחר בע"מ

"אנו מחויבים לייבא לארץ מוצרים מקוריים אותנטיים, להפיץ את הידע והאהבה למזון איכותי מהעולם ולגרום לכל אחד הנאה צרופה מאוכל טוב בכל ארוחה, בכל יום, בכל בית". כך אומר יניב אוליניק, מנכ"ל חברת א. סיימן סחר בע"מ, יבואנית מותגי מזון איכותיים.

החברה נוסדה על ידי נני וארנסט סיימן לאחר שעלו מצרפת לישראל בשנת 1985. בני הזוג גילו את הפוטנציאל הגלום בארץ והציבו לנגד עיניהם את השליחות להציג את מיטב מוצרי הגורמה מצרפת בפני השוק המקומי. הם האמינו כי יש מקום להרגיל את החך הישראלי לטעמים מתוחכמים יותר. "העובדה שב-2014 הוקם הסניף הישראלי (בראשות נני סיימן) של הגילדה העולמית המאגדת 6000 אנשי מקצוע בתחום החלב והגבינות", מדגיש המנכ"ל אוליניק, "מעידה על כך שהצרכן הישראלי הפך לאנין טעם, לכזה שמעריך איכות. כתוצאה מכך התפתח בארץ  שוק הגבינות האיכותיות".

איך אתה מסביר את התופעה הזו?

"הישראלים מרבים לטייל בעולם, נחשפים לקולינריה העולמית ורוצים להשיג בארץ את הגאודה שאכלו בהולנד, או את הקממבר ואת עוגיות מדלן שאכלו בצרפת. בשנתיים האחרונות, מאז הקורונה, אנשים מבשלים יותר בבית, צפו בתוכניות בישול, רבים כבר הפכו לחצי שֶׁפִים, וחיפשו איך לצ'פר את עצמם במוצרים האיכותיים שנחשפו אליהם. לכאן אנו מכוונים – להנגיש את כל הטרנדים העולמיים לקהלים רחבים".

מהם הטרנדים האחרונים?

"ממרח אגוזי לוז וקקאו מתוצרת חברת מובנפיק השוויצרית. מדובר בשוקולד למריחה עם אחוז גבוה יותר של אגוזי לוז וללא שמן דקל. גם טעים יותר, גם בריא יותר, גם מתחרה במחיר".

"המוצר השני – ממרח חלב עם אגוזי לוז. מוצר ללא שוקולד, שלא היה קיים בארץ, ואנו משווקים אותו לקהל הרחב וכמובן לשוק המוסדי (מאפיות, קונדיטוריות, בתי קפה, בתי מלון – לכל מי שאופה מקרפים עד עוגיות שמרים).

מחצית המוצרים שלכם מעולם הגבינות

"אנו מייבאים מגוון עצום של גבינות מקוריות ואיכותיות ומשווקים אותן בכל המרכולים. בין היתר משווקים גבינות חצי קשות וקשות, גבינות כחולות, גבינות רכות עם עובש לבן, ועוד. הגבינות הפופולאריות ביותר – ברי לה רוסטיק (Brie Le Rustic) הצרפתית, צֵ'דָר אנגלית (תחת המותג 'הגבינות של נני') וגאודה הולנדית של הנרי ויליך".

א. סיימן מייבאת גם מעדני הפרי (ריבות) מתוצרת St. Dalfour, חרדל דיז'ון ומיונז מתוצרת Maille, ועוגיות מדלן תחת המותג St. Michelle. "העוגיות הללו מוקפאות מיד לאחר אפייתן, בעודן טריות", מסביר אוליניק, "בבתי הקפה, בקונדיטוריות ובבתי המלון מכניסים אותן לתנור לשלוש דקות ומקבלים מוצר טרי ומדהים בטעמו.  כמו כן אנו משווקים במרכולים עוגיות מוכנות בשקית. אין לי ספק שעוגיות מדלן יהיו הבאגט הבא". בחודש ספטמבר תשיק החברה בארץ שימורי טונה תחת המותג רוברטס במחיר תחרותי.

מה אתם מציגים בתערוכת ישראפוד?

"נחצה את הביתן שלנו לשניים – בצד אחד נציג את עוגיות מדלן של St. Michelle, ובצד השנים נקים קְרֶפִּיָּה ונאפה קְרֶפִּים עם ממרח אגוזי לוז לבן של מובנפיק".

צילום:א. סיימן סחר

ממרח אגוזי לוז וקקאו

ממרח חלב עם אגוזי לוז