ראיון עם ניב הלוי, מנכ"ל חברת קפה לנדוור

"חליטת קפה קר – Cold Brew, זה החידוש שנציג בתערוכת ישראפוד", מבטיח מנכ"ל חברת קפה לנדוור ניב הלוי, "מדובר בתהליך מיוחד הממצה את כל הטעמים, ואפשר להוסיף קרח, גלידה, חלב, אלכוהול".

חידוש מרענן, אבל למותג קפה לנדוור יש היסטוריה ארוכה

"הוא קיים כבר 102 שנים. ב-1919 פתח משה לנדוור בית קפה קטן במרכז ברלין ולצדו בית קלייה. ב-1933 עלה עם משפחתו לארץ ישראל והקים את בית הקלייה הראשון ברחוב אלנבי בתל אביב. בשנת 1964 עבר בית הקלייה לאזור התעשייה בחולון. בתחילת שנות ה-80 נרכשה חברת קפה לנדוור על ידי קבוצת פדרמן ובניו (אחזקות). בשנת 2004 הקימה קבוצת יזמים מתחום המסעדנות וחיי הלילה של תל אביב את רשת בתי הקפה לנדוור. לחברת קפה לנדוור חלק בבעלות, אך היא אינה מעורבת בניהול".

ממילא לא חסרה לכם תעסוקה. אתם עוסקים ביבוא, בייצור, בשיווק

"אנחנו מייבאים פולי קפה ירוקים מדרום ומרכז אמריקה, אפריקה ואסיה. מפעל הקלייה שלנו מפיק מספר תערובות המורכבות מזנים שונים של פולי ערביקה ורובוסטה משובחים הנקלים ברמות קלייה שונות, שמותאמות לחיך הישראלי ומונגשות לצרכן כקפה שחור טורקי, קפסולות תואמות נספרסו, פולי קפה קלויים לטחינה, קפה אסרפסו טחון ועוד. בנוסף, אנו היבואנים הבלעדיים של מותג האספרסו האיטלקי illy, מותג יוקרתי המוביל באיכותו ומייצר רק תערובת המורכבת מ100% פולי קפה משובחים מזן הערביקה הנקלים ברמות קלייה שונות".

"אנו מייבאים ומשווקים גם את מכונות הקפה הביתיות של חברת illy בעלות קפסולות מיוחדות שמוגנות בכמה פטנטים הנוגעים לתהליך הייצור הייחודי שלהן שממצה את כל הטעמים ומנגיש לצרכן את חווית בית הקפה הביתה".

"כמו כן אנו מייבאים ומשווקים מגוון מכונות קפה מקצועיות, כולל מכונה לשומרי שבת שמיועדת לבתי מלון, וגם ציוד היקפי כמו מטחנות קפה, מקציפי חלב, מגירות לריקון הקפה".

מי הלקוחות שלכם?

"אנו מוכרים לשוק המקצועי – בתי מלון, מסעדות, בתי קפה, חברות קייטרינג, לרשת חנויות הנוחות של דור אלון וגם למשרדים של חברות (כמו חברת הראל) שמחזיקות את מכונות הקפה האוטומטיות שלנו. צרכנים פרטיים יכולים לקנות את הקפה שלנו בחנויות בוטיק שבבעלותנו ובאתר האינטרנט שלנו וכמובן ברשתות השיווק המובילות".

"חברה בת שלנו שפועלת בלונדון ובפריסה של חמישה סניפים מוכרת לשוק המקצועי ולצרכנים פרטיים קפה לנדוור תחת המותג Doppio".

קפה הוא מוצר עם חיי מדף ארוכים, אבל מה יהיה עם המחיר שלו?

"למרות שמחירי הקפה הוכפלו מאז מרץ 2021, בגלל ירידה ביבולים עקב מזג האוויר ועליית עלויות השינוע בתקופת הקורונה – עדיין לא העלינו את המחירים שלנו. בינתיים יש לנו מלאי של חומר גלם, אבל כנראה לא נוכל להמשיך כך לאורך זמן".

התמונות באדיבות לנדוור

מכונת קפה לנדוור וקפסולות

מארז קפה illy

פולי קפה לנדוור