ראיון עם ישראל סגל, המייסד והמנכ"ל של אקיפ

"הקמתי את העסק לפני 23 שנה כ-One Stop Shop לכל הציוד התפעולי המיועד לענף המלונאות וההסעדה בארץ כדי שהלקוחות לא ייאלצו לכתת רגליים בין הספקים". כך אומר ישראל סגל, המייסד והמנכ"ל של אקיפ, מקבוצת אקסטרה ריטייל גרופ, חברה העוסקת בייבוא, שיווק, אספקה והתקנה של מכלול הציוד התפעולי לבתי מלון, אולמות אירועים, מסעדות, חברות הסעדה וחברות קייטרינג.

"אקיפ" מייצגת חברות מהמובילות בעולם בתחום תעשיית האירוח ומייבאת בעצמה את כל מוצריה – צלחות, כוסות וסכו"ם, כלי הגשה ומזנון, טרמופורטים ומיכלי שינוע למזון ומשקאות, ציוד למטבח המוסדי, למזנונים, עגלות שרות (למזוודות, למזון ומשקאות ולחדרניות), ואביזרים כמו מדפים, פחים, מאפרות ושלטים. החברה מייבאת גם את מערכות הקירור והחימום של המזנונים.

החברה מתמחה גם באספקה ובהרכבה של כל פריטי הריהוט בבתי מלון, ומייצגת בארץ את מיטב היצרנים בעולם. החברה מספקת שירות מלא הכולל תכנון, תקצוב רכש, ביצוע ומסירה. עם לקוחותיה נמנות כל רשתות בתי המלון המובילות בארץ, בעיקר מלונות של 5 כוכבים. "אנו מייצגים חברה טורקית גדולה, בין הגדולות באירופה, ומבצעים את כל עבודות הנגרות בחדרי המלונות ובשטחים הציבוריים", אומר סגל.

יש חידושים בתחום הציוד לאירוח והסעדה?

"בתחום הכלים יש כל הזמן חידושים, מבחינת הנראות והמגוון. יש דרישה לכלים עם גימורים חדשים ועם גוונים חדשים. גוון הזהב הוא הטרנד הנוכחי".

"הטרנדים משתנים כל הזמן: לפני כ-15 שנה המלונאים דרשו כלים צבעוניים ולא שבירים למזנונים, וכלי המלמין ענו על הצורך. לאחר חמש שנים הטרנד פינה מקום לכלי נירוסטה וכיום מתחילים לככב כלים מנחושת. מאחר שהשוק משתנה – מטרתנו היא להיות מעודכנים עם המוצרים החדשניים ביותר בעולם".

מה קרה בתקופת הקורונה כשהמלונות היו סגורים?

"בשיאה של הקורונה מצאנו את עצמנו בפני ביקוש גובר והולך מצד לקוחות פרטיים. אנשים נשארו בבית, לא בילו וטסו לחו"ל, ולכן רכשו מוצרי מטבח וכלי הגשה בכמויות גדולות".

מה תציגו בתערוכת הוטקס?

"בתערוכה נציג כלי הגשה, עגלות לחדרניות ועגלות למזוודות".

תמונות: אקיפ

תצוגה כללית של מוצרי אקיפ

פרויקט של אקיפ במכללת BE-CHEF