ראיון עם רוני סופר, סמנכ"ל השיווק של מרינה פטריות

מי לא צפה בפרסומות של מרינה בטלוויזיה.

"כן, זהו קמפיין ראשון ומאד מוצלח בטלוויזיה של המותג שלנו, מרינה פטריות הגליל, שמציין כבר 40 שנים, מאז נוסד על ידי רמו בן שושן. מרינה מובילה את הענף ומזוהה איתו. המהלך השיווקי והאסטרטגי שיזמנו כולל מיתוג מחדש של החברה בהובלתו של ברוך נאה. המטרה היא מיצוב מרינה כשם נרדף לפטריות. במסגרת המיתוג החדש נוסדו לוגו חדש ושפה עיצובית מרעננת. כמו כן עוצבו האריזות לפטריות, לעשבי התיבול, לחסות ולשאר מוצרי החברה ברוח חדשה תחת הכותרת 'מרינה מלכת הפטריות'. בעזרתו של משרד הפרסום ראובני פרידן חשבנו שהדרך הנכונה לטפל בזְּכִירוּת השם של המותג שלנו, מרינה, תהיה באמצעות אחת המרינות המוכרות, האהובות והמוערכות – הזמרת, השחקנית והיוצרת מארינה מקסימיליאן בלומין, חובבת פטריות מושבעת בעצמה, שנבחרה להוביל את הקמפיין".

מרינה היא החברה הגדולה בישראל לגידול ושיווק פטריות טריות (שמפיניון, פורטבלה, פטריות יער ופטריות אקזוטיות), ירקות עלים, ירקות קצוצים, נבטים, ירקות מיוחדים אקזוטיים ועשבי תיבול. החברה פועלת באמצעות מתקנים לייצור מצע גידול והנבטה לגידול פטריות; לחברה חוות מתקדמות לגידול פטריות, בתי אריזה וחממות לגידול ירקות עלים שונים בכשרות רגילה ומהדרין ללא חרקים. החברה מנהלת מערך ארצי להפצה של מוצרים חקלאיים טריים ומצוננים באמצעות צי של מעל 70 משאיות מבוקרות טמפרטורה, מספקת מדי יום את תוצרתה לכ-2000 נקודות מכירה – רשתות שיווק, סופרמרקטים וחנויות עצמאיות לירקות ופירות, מסעדות, בתי מלון, בתי קפה ומסעדות, חנויות נוחות, שווקים פתוחים, חברות קייטרינג, וגם סיטונאים וחברות שיווק. מרינה מתמחה בניהול מחלקות של ירקות ופירות במודל זכיינות בחנויות מובחרות ברשתות השיווק הגדולות בישראל. החברה מפעילה שני מרכזים לוגיסטיים מבוקרי טמפרטורה בגליל המערבי ובשרון הצפוני הכוללים מערך שליטה ובקרה על שרשרת ההפצה.

חידושים בתחום?

"כן, תחליפי הבשר באריזות שונות. מרינה מייצרת ומשווקת מוצרי מזון לשוק הטבעוני והצמחוני, כתחליף מושלם לבשר. יש לנו מפעל מזון שמייצר בורגר פטריות, שמיוצר כולו מפטריות טריות, נקטף כפטרייה ונארז למוצר מדף מצונן שמהווה תחליף נפלא לבשר, טעים ועסיסי. אנו מייצרים גם שווארמה מפטריות, אסאדו פורטבלה ונקניקיות מפטריות. בתערוכה נציג את כל המוצרים שלנו ונאפשר למבקרים לטעום".

עוד חידושים?

"ענף הפטריות ותיק ומבוסס וממעט בחדשנות בטכניקות הגידול. בענפים האחרים של התוצרת החקלאית הטריה מרינה חותרת לאמץ חדשנות רבה, הן בתחום האריזות והן באימוץ זנים וסוגים חדשים שניתן להציע לשוק, ויחד עם חברת 'תדביק' פיתחנו אריזות שמאריכות את חיי המדף של עשבי התיבול Freshlid . זהו היישום ראשון בישראל. המוצרים נארזים באריזה חדשנית – מיכל שקוף עם יריעת הלחמה עליונה המסייעת לשמירה על טריות מירבית ואפשרות לסגירה חוזרת. האריזה גם ניתנת למחזור. גם בתחום הפטריות אנו שוקדים על פיתוח אריזות חדשניות".

אז למה פטריות?

"קשה מאד למצוא עוד מוצר כפטריות שניתן לשימוש בכל כך הרבה אופנים כמעדן שמתאים לכל ארוחה, וכסופר פוד בעל אינספור יתרונות בריאותיים. לפטריות סגולות בריאותיות רבות, אולי החשובה מכולן היא העובדה שפטריות שמפיניון הן לוחמות נועזות במחלת הסרטן ובמיוחד סרטן השד. מחקרים רבים מצביעים על כך שאכילה של רק חמש פטריות ביום עשויה לצמצם ואף לסייע בהקטנה של הסיכוי לחלות בסרטן השד".

"אחת הכותרות בקמפיין היא האמירה ש'פטרייה היא לא רק בריאה – היא פלא הבריאה!' ואמנם כך. היא מכילה חלבון ומינראליים, ויטמינים, סיבים תזונתיים ומשמשת מזה שנים רבות בסיס למעדנים רבים על שולחנות, מסעדות, ארוחות ובקרב משפחות רבות בישראל. הקמפיין מתרכז במגוון אפשרויות השדרוג של פטריות מרינה בכל מנה או ארוחה".

"הקמפיין הוא מהלך התנעה לעידן הפטריות. אנחנו מאמינים שהמודעות גדולה ועידן הפטריות רק החל. רואים התעניינות מכל כיוון, החל מסרטים בנטפליקס ודרך כתבות אין ספור על עולמן המופלא של הפטריות. אנחנו מובילים מהלכים חינוכיים להגדלת הצריכה של פטריות. חשוב לציין שבישראל צריכת פטריות הטריות גדלה פי 5 ב-20 שנים, אך עדיין באירופה אוכלים כפליים עד פי חמש מהישראלי הממוצע".

רמו בן שושן

צילום: אילן בשור

צמד איטלקי

צילום: חגית גורן

סטייק פורטובלה

צילום: חגית גורן

צמד שמפניון

צילום: חגית גורן

בייבי פורטובלה ובייבי בלה

צילום: חגית גורן

מארינה מקסימיליאן ופטריות מרינה

צילום: שי פרנקו

מארינה מקסימיליאן ופטריות מרינה

צילום: שי פרנקו

מארינה מקסימיליאן ופטריות מרינה

צילום: שי פרנקו