ראיון עם עמית רובינשטיין, שותפה ומנכ"ל משק גל בכפר טרומן

"אנחנו אנשי עבודה מלאי אנרגיה ורצון לקום ב-4 לפנות בוקר, לעבור דרך הדיר ולראות את חיות המשק מתעוררות, ולהיכנס למחלבה לעוד יום של יצור גבינות מיוחדות. אנחנו מאמינים כי הנגיעה האישית שלנו היא הרכיב הסודי שהופך את הגבינות שלנו לפנינה קולינרית מקומית שבקלות אפשר היה למקם בכפר קטן באירופה". כך אומרת עמית רובינשטיין, שותפה ומנכ"ל משק גל, מחלבה משפחתית בכפר טרומן.

"אנחנו מייצרים ומשווקים גבינות מזה 20 שנה. עד לפני שנתיים שיווקנו גבינות רק לשוק המקצועי – מסעדות, מלונות, קייטרינג. השפים, הקונדיטורים, המסעדנים והמלונאים תמיד היו השותפים שלנו לדרך ומקור ההשראה שלנו לפיתוח מוצרים חדשים. לאחר שהוספנו אגף במחלבה ורכשנו ציוד לחיתוך ולייצור אריזות התחלנו לארוז את הגבינות באריזות קטנות ולשווק אותן בשוק הקמעונאי, תחת השם שלנו וגם תחת מותגים פרטיים".

גבינות קרובות במיוחד ללבך?

"רונה בלו – גבינה חצי קשה כחולה מחלב בקר בסגנון רוקפור, שנולדה יחד עם הבת הבכורה שלי, רונה בת ה-14, ונקראה על שמה. עבורי זה סיפוק גדול לפתוח חריץ גבינה אחרי ארבעה חודשים של המתנה, ולראות את העורקים הכחולים שנוצרו".

"שמחה גדולה ואמיתית היא לצפות במי שטועם את הגבינות הספרדיות שלנו – מַנְצֶ'גוֹ במעטה פלפל שחור גרוס, מַנְצֶ'גוֹ במעטה רוזמרין ומַנְצֶ'גוֹ המושרית ביין מרלו; וכך גם גאודה עיזים עם פטריות כמהין, גבינת עיזים במעטה פחם ערמונים ועובש לבן וגם הפטה המעודנת שלנו".

המחלבה מייצרת גם צ’דר, גאודה בקר, קממבר עזים, גבינה קשה בסגנון איטלקי, גבינה קשה בסגנון פרמז’ן איטלקי, גבינה חצי קשה מחלב עיזים במעטה עובש פראי, גבינה חצי קשה במעטה עובש לבן, כדורי בוראטה, מוצרלה, ועוד.

משק גל משווק גם מגוון ממרחים וקונפיטורות המיוצרים במפעל בוטיק "הבאר מעדנים" בראש-פינה. בין הממרחים – חצילים קלויים בתנור בתוספת נענע; ממרח קרמי וקטיפתי העשוי מלבבות ארטישוק; ריבת בצל קלאסית, עשויה מבצל, צ׳ילי ותבלינים; קונפיטורת פירות יער.

חידושים?

"אנחנו כל הזמן משתתפים בתערוכות, לומדים ומתעדכנים במוצרים חדשים ובאריזות חדשות. שתי גבינות פותחו השנה: מטבעות גבינה כחולה (כל מטבע במשקל 15 גרם) ואריזות חטיף קטנות, כמו עיגולי מוצרלה, כתוספת לסלט".

מה תציגו בתערוכת ישראפוד?

"נציג גבינות לשוק הקמעונאי (אריזות מדף) ולמעדניות וגם גבינות לשוק המקצועי כולל מוצרלה לפיצה. נציע למבקרים טעימות, נסביר על תהליך הייצור, ונחלק את קטלוג המוצרים שלנו".

צילום: רונן מנגן

גבינת רונה בלו

מנצ'גו מושרה ביין מרלו

קממבר עיזים

פטה מעודנת