ראיון עם אופיר סגל, בעלים ומנכ"ל חברת א.י. סגל שיווק בע"מ

"אנו חברה צעירה ודינמית המשווקת פתרונות יצירתיים ואיכותיים לתעשיית המזון בישראל", אומר אופיר סגל, בעלים ומנכ"ל חברת א.י. סגל שיווק, שהוקמה בשנת 2021. "אנחנו מייצגים חברות בתחום האפייה והפרמיקסים הפונקציונליים, המייצרות משפרי אפייה, מיקסים ללחמים, פרמיקסים לגבינות טבעוניות, מיונז ומוצרים נוספים, עבור יצרניות הקמח, מאפיות, מפעלי מזון וחברות נוספות".

החברה מייצגת בארץ שתי חברות בינלאומיות צרפתיות המייצרות חומרי גלם לתעשיית המזון.

חברת Vinpai היא יצרנית בינלאומית בתחום רכיבי המזון, המתמחה בפרמיקסים, טעמים לתעשייה, מייצבים ומתחלבים טבעיים על בסיס אצות ים. החברה מתמחה בתרכובות עמילנים ייחודיות ופרמיקסים ליצירת מוצרי מזון לתעשייה. "לאחר שמערבבים את התערובות עם מים ושמן מקבלים גבינות אנלוגיות טבעוניות, או מיונז, או רטבים שונים ועוד", מסביר סגל.

כמו כן, החברה פיתחה ומייצרת מייצבים ומתחלבים מבוססי אצות-ים לאפייה, לרטבים, לגלידות ועוד. בנוסף, החברה מייצרת טעמים למוצרים ללא אלרגנים, כגון טעמי מוצרי חלב טבעוניים, טעמי בשר טבעוניים, טעם אגוזי ללא אלרגניים ועוד.

חברת Millbaker היא מומחית בינלאומית בתחום משפרי האפייה ליצרניות הקמח, ופרמיקסים ומיקסים למאפיות, קונדיטוריות ורשתות בתי קפה. "החברה נותנת פתרונות ייחודיים בהתאמה לצרכים ולפי דרישת אנשי המקצוע בעולם האפייה – מהפחתת שמנים, שיפור מרקמים, קיצור תהליכי עבודה עם חומרי הגלם ועוד. התערובות משמשות לאפיית לחמים, קרואסונים ועוגות", מדגיש סגל.

מה החידושים בתחום?

"העולם מנסה למצוא פתרונות זולים יותר כדי להאכיל את האוכלוסייה והולך לכיוון התחליפים החלבוניים. למשל, גבינות אנלוגיות המשמשות לתעשיית הפיצה. מדובר בעצם בתחליפי גבינה שבהם שומן החלב מוחלף לרוב בשמנים צמחיים שונים, וחלבון חיידקי או סויה תופס את מקומו של חלבון החלב. יש גם רכיבים מלאכותיים נוספים כמו צבעים, חומרים משמרים וטעמים, תוספי מזון שונים ומחליבים. התוצאה היא תחליף גבינה שדומה במראה שלו לגבינה המקובלת".

תעשיית המזון המבוססת על אצות-ים או על אצות שמגדלים בבריכות – מתפתחת מאוד. יש באצות רכיבים המשמשים לתעשיית המזון הן לבעלי חיים והן לבני אדם. מוצר עשוי מאצות משמש כחומר משמר טבעי ללחם כתחליף לחומרים כימיים.

מה תציגו בתערוכת ישראפוד?

נארח בביתן שלנו נציג של חברת Millbaker שיגיע במיוחד לתערוכה בכדי לספר ממקור ראשון על מוצרי החברה, להציג את האבקות החדשניות שלנו, למשל אבקה חדשנית להכנה מהירה של לחמי מחמצת, עם טעם וריח זהים. עוד נציג מספר פתרונות לאפיית בגטים וקרואסונים תוך הפחתת כמות החמאה בתערובת. כמו כן נדבר על גבינות טבעוניות ורטבים ונציג עוד פתרונות.

צילום באדיבות א.י. סגל