ראיון עם ידידיה רוטנר, סמנכ"ל חברת טחנת האבן (StoneMill)

"טחנת האבן היא קואופרטיב תומך וחממה עסקית ליזמים ולעסקים קטנים ובינוניים בתחום המזון והמשקאות, המצויים בשלבים שונים של המיזם. אנו תומכים ומקדמים יצרני בוטיק – ארטיזנים, אמני מזון המייצרים מאכלים ומשקאות איכותיים וטעימים". כך אומר ידידיה רוטנר, סמנכ"ל חברת טחנת האבן (StoneMill).

"זיהינו שיש מגוון רחב של יצרנים איכותיים וארטיזנים יצירתיים שמתקשים בשיווק, הפצה, לוגיסטיקה, מכירות. הקמנו את 'טחנת האבן' כדי לסייע לחברות האלה לייצר ולמנף את העסקים שלהם, ומציעים להם את הפלטפורמה שלנו למינוף עסקי ואפשרות להגיע לשוק בצורה משמעותית. אנו מספקים להם מכלול של כלים מקצועיים לפיתוח עסקי, החל מסיוע בייצור, דרך תמיכה בשיווק, לוגיסטיקה, מכירות והפצה, עד לתמיכה כלכלית הנדרשת לפיתוח העסק. אנו משקיעים בעסקים מתפתחים ומביאים אותם משלב היצירה לקדמת הבמה, ובמהלך השנים רכשנו שמונה חברות".

אלו חברות בבעלותכם?

"טעמי אסיה – Taste of Asia -מגוון רחב של מוצרים אסיאתיים, מֶמֶה (חטיפי בריאות), הולי קקאו (מייבאים את הפולים מפרו, אקוודור ומדגסקר – קולים, טוחנים ומייצרים את העיסה שממנה מייצרים שוקולד); רסטיס (ממרחי שקדים ובוטנים), פת במלח (מוצרים מכוסמין, קרקרים) הום-מייד – Homemade (חטיפי בריאות) ודקולישס (קישוטי עוגות)".

"בנוסף לחברות הללו, אנו מפיצים מוצרים של עוד 14 חברות. אנו מאגדים תחתנו מספר רב של מותגי מזון, רובם ישראלים, וחלקם מיבוא, וכמשפחה של מותגים אנו עוזרים זה לזה להתקדם ולפתח את הפלטפורמה השיתופית".

מה מאפיין את המותגים שאתם מייצגים?

"הם מתחלקים לשלושה עולמות: האחד –Better for you, מוצרים שהם בריאים יותר; השני – ארטיזנלי, מוצרים המיוצרים בעבודת-יד ובשיטות מסורתיות; השלישי, זה בינלאומי. אנו מייבאים מבחר גדול של מוצרים מחו"ל עבור חובבי האוכל בישראל –מוצרים לבישול אסיאתי מסין, תאילנד, קוריאה, וסינגפור, מוצרים מהודו ומוצרים ממקסיקו. מעבר לזה אנחנו גם מייבאים חטיפי קטניות וירקות אורגניים מאנגליה, סוכריות אורגניות ללא גלוטן מארה"ב, ומנות קינואה מוכנות מפרו".

"בנינו סל מוצרים רחב, שאותו אנו משווקים ל-2200 לקוחות ברחבי הארץ – בחנויות טבע, במעדניות, במרכולים מקומיים וברשתות מזון, בתי קפה, בתי קלייה ובחנויות תבלינים" .

מה החזון שלכם?

"אנו מגדירים את טחנת האבן כ- Israel’s leading artisan and better-for-you food company"

"החזון שלנו הוא להמשיך ולהוביל את השוק הישראלי לייצור ולצריכה של מזון ישראלי מקומי איכותי, בריא ומגוון ולחשוף את הקהל הרחב למותגי בוטיק משובחים. חשוב לנו להמשיך ולפעול כסביבה עסקית התומכת בארטיזנים ובפיתוח עוד ועוד מותגים איכותיים".

מה תציגו בתערוכה?

"בתערוכה נציג את כל המבחר שלנו. תוכלו להגיע ולטעום ולהתרשם מכל מגוון המותגים ומוצרים שלנו. הביתן שלנו ייראה כמו "שוק קטן" ויהיו בו עמדות טעימה רבות. אנשי המכירות והשיווק שלנו יהיו שם ויקבלו את פני המבקרים".

צילום: איל קרן

רסטיז – ממרח קשיו קוקוס וניל

חטיף בננה מקורמלת בטעם ברביקיו

פת במלח – קרקר אצות

משקה גרופר